Pusat Rawatan Alternatif Pilihan Keluarga

Zikr

Zikr

1k

1k
PUSAT RAWATAN DITUTUP PADA SETIAP HARI RABU & DIBUKA DARI KHAMIS HINGGA SELASA. TEMUJANJI UNTUK SETIAP RAWATAN 0122971518.

Pusat Kami Menyediakan Bantuan Kepada Mereka Yang Benar Ingin Dibantu Dalam Masalah Kesihatan Seperti Lenguh, Lesu Dan Seumpamanya.

15 Disember 2014

Rawat Rabun mudah

Bayt Al-Iman: TERAPI RABUN BERKESANSaya sungguh teruja dengan terapi penglihatan Tuan Jerry dalam buku popularnya Rasulullah Is My Doctor dan saya pernah tuliskan tentangnya dalam beberapa entry berkaitan di bawah label RASULULLAH IS MY DOCTOR yang saya catatkan dalam lingkungan penghujung bulan Jun tahun ini. Sela masa antara penghujung Jun hingga ke bulan Oktober iaitu dalam masa kurang 4 bulan dengan hanya mengamalkan titis madu yang kemudiannya dimurnikan dengan ramuan asal Tuan Jerry iaitu ramuan madu dan minyak habbatussauda', dengan izin Allah menyaksikan penurunan 'power' cermin mata saya. Ianya cukup memeranjatkan adik-adik yang mengimbas mata saya pada mesin di kedai mereka. Sebelum ini ada penyakit 'M' sedikit asbab guna tiub kaca. Sekarang rajin sebab bekas 'eyemore' telah dijumpai sebagai pemudah cara sebelum tidur. Diakui dengan disiplin terapi yang agak rendah, saya hanya menistiskan ramuan madu dan habatussauda' dengan kekerapan sederhana sebelum tidur dan bangun tidur sebelum ditakdirkan bertemu dengan botol penitis seperti 'eyemore' yang lebih memudahkan. Pengalaman kali pertama menitiskan madu, ianya memang memeritkan. Manakala pengalaman menitiskan ramuan madu dan habbatussauda' pula, ianya lebih menyegarkan kerana saya telah melalui episod pertama menitiskan madu sebelum ini. Hanya 10 saat rasa pedih dan lama-kelamaan, Alhamdulillah saya lebih 'relax' menggerakkan otot mata ke kiri ke kanan supaya ramuan tersebut rata keseluruh mata. Saya hanya melakukan 2 kali senaman regangan otot mata seperti yang diajarkan Tuan Jerry dan memakai cermin mata ajaib 'ibnu sina' yang berlubang-lubang kecil hanya beberapa kali kerana setiap kali memakainya, saya perlu 'berunding' dengan anakanda Shaikh Muhammad ;D. Dipendekkan cerita, saya kerap pening kepala terutama dikawasan mata hidung ditambah dengan bingkai yang bagai minta diganti membawa saya ke kedai cermin mata. Alhamdulillah disitulah saya kesan yang 'power' cermin mata saya sudah menurun. Adik-adik disitu memang terkejut kerana 'power' dan 'silau' masing-masing ada penurunan. 'Opto' fahamlah permainan nombor di atas :D. 'Power' mata sebelah kanan saya asalnya adalahh 450 dan ianya menurun menjadi 400 berdasarkan catatan mesin. Silau sebelah kanan pula dari 50 menjadi 25. 'Power' mata sebelah kiri pula dari 375 menjadi 350. Silau pula tidak berubah. Mengambil semangat dari penulisan Tuan Jerry dalam buku Rasulullah Is My Doctor, Tuan Jerry juga mengambil masa selama 3 tahun untuk pulih sepenuhnya masalah 'rabun'. Tuan Jerry menyarankan untuk mengurangkan sebanyak 20% daripada 'power' asal. Saya telah cuba mengurangkan sebanyak 20% daripada power terbaru, ianya agak mengganggu seperti yang diuar-uarkan oleh mak-mak dalam jelitawan organik. Akhirnya dengan bantuan tuan kedai dan pastinya dengan izin Allah, saya mengambil keputusan untuk mengurangkan 'power' sebanyak 75 untuk kedua belah kanta. Ingatkan cermin mata sebelum ini yang terahir, rupanya perlu naik taraf kanta. Jadi, 'power' kanta kanan terbaru ialah 375 dengan silau 25. Manakala sebelah kiri 275 dengan silau 50. Kali pertama menggunakan cermin mata yang 'power' direndahkan, memang tidak memberi keselesaan untuk seharian. Saya merasakan otot mata bersenam untuk capai keselesaan. Alhamdulillah, pagi tadi memandu, mata semakin selesa. Mudah-mudahan Allah izinkan rabun saya pulih sepenuhnya suatu masa yang paling baik disisiNya inshaAllah! ;)

Sumber Blog UM Link di atas

Tiada ulasan: